زبان بدن
نوشته شده توسط : الهام جوادپور

علم، اثربخشی زبان بدن را تایید کرده است

 زبان بدن به نوعی مدیریت زمان، فضا، ظاهر، طرز ایستادن، حالت بدن، لمس، بو، حالت چهره، ارتباط چشمی و نوای گفتار است. طبق آخرین تحقیقات در زمینه ی علم نورون و روانشناسی، هم اکنون می توانیم اثبات کنیم که زبان بدن برای اثربخشی رهبری ضروری است – و می توانیم به طور دقیق نشان دهیم که چگونه زبان بدن بر توانایی های یک رهبر در مذاکرات، مدیریت تغییرات، ایجاد اعتماد، ایجاد کاریزما و بهبود تعاملات کمک کند.

برای نمونه تحقیقی که توسط آزمایشگاه رسانه ای MIT صورت گرفت، نشان می دهد چگونه علائم غیرکلامی ظریف، نشانه های قوی از آنچه در تعاملات کسب و کار اتفاق می دهد را نشان می دهد. اینکه خواه بتوانید یک مذاکره را به سود خود پیش ببرید یا خیر، قویعا تحت تاثیر شاخص های ناخودآگاهی است از جمله تناسب میان حالت های بدن شما با سایر اشخاص، میزان فعالیتهای جسمانی شما در حال سخنرانی و میزان تن صدای شما.

بر اساس داده های بدست آمده از دستگاه هایی که بر الگوهای علائم غیرکلامی ناخودآگاه در حال جریان بین افراد نظارت می کنند و آن ها را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهند، حتی محققانی که هیچگونه اطلاعاتی از محتوی مکالمات نداشتند نیز می توانند خروجی مذاکرات، ارائه ی طرح کسب و کار یا مصاحبه ی شغلی در دو دقیقه را با دقت بیشتر از 80 درصد پیش بینی کنند.

مشاوره در بازاریابی.فروش.مالی.کسب و کار.استراتژی





:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: